KULIFERDO – PÍSMENKÁ
Súbor štyroch pracovných zošitov pre žiakov 1. až 4. ročníka ZŠ na rozvíjanie špecifických funkcií so zameraním na slovenský jazyk.
![KULIFERDO – PÍSMENKÁ KULIFERDO – PÍSMENKÁ](https://www.expolpedagogika.sk/image/cache/catalog/obalky_2022/baliky/kuliferdo-pismenka-550x550h.png)
Súbor štyroch pracovných zošitov pre žiakov 1. až 4. ročníka ZŠ na rozvíjanie špecifických funkcií so zameraním na slovenský jazyk.
- Dostupnosť: Na sklade
- ISBN: 859-56-3700-325-5
Tieto zošity pokrývajú oblasť čítania, písania a prácu s textom. Prinášajú samostatné pracovné listy na precvičovanie pre všetkých, ktorí sa chcú naučiť, potrebujú si zopakovať alebo zábavnou formou spoznávať písmená slovenskej abecedy. Balík obsahuje diely: Samohlásky a Dvojhlásky. Spoluhlásky 1. Spoluhlásky 2. Práca s textom.
Súbor pracovných listov je určený:
- predovšetkým pre žiakov 1. – 4. ročníka ZŠ, ktorí majú vývinové poruchy učenia na vyučovací predmet Rozvíjanie špecifických funkcií. Cieľom tohto predmetu je v maximálnej miere podporiť rozvoj špecifických funkcií ako predpokladu k úspešnému zvládnutiu čítania, písania a počítania.
- pre prácu špeciálnych pedagógov so žiakmi, ktorí majú vývinové poruchy učenia v bežných základných školách, či v pedagogicko-psychologických poradniach, učiteľom 1. – 4. ročníka, na individuálnu prácu s deťmi s vývinovými poruchami,
- rodičom, na domáce precvičovanie čítania, písania,
- pre žiakov v nultom a prípravnom ročníku ZŠ.
V pracovných zošitoch má dieťa spoločne s dospelým (učiteľom, rodičom) možnosť spoznávať samohlásky, dvojhlásky a spoluhlásky v rámci atraktívnych aktivít. Sú navrhované tak, aby malo dieťa možnosť byť úspešným a zároveň sa hravou formou naučilo čítať a písať s doplnením o aktivity na strihanie, vyfarbovanie, skladanie, obťahovanie, modelovanie a lepenie.
Všetky aktivity v súbore pracovných listov KuliFerdo sú určené na prácu v škole (vo vyučovacom procese), v pedagogickopsychologických poradniach i doma (na domáce precvičovanie s rodičmi).
Výhody:
Pracovné listy pre žiakov sú pripravené na komplexné rozvíjanie komunikačnej schopnosti, ktorá úzko súvisí s vývinom vnímania, predstáv, motoriky, pamäti, pozornosti, myslenia a sociálnym prostredím dieťaťa.
Sú praktické, jednoduché používanie.
Súbor pracovných zošitov Kuliferdo obsahuje pracovné zošity s týmto zameraním:
- Samohlásky a dvojhlásky
- Spoluhlásky 1
- Spoluhlásky 2
- Práca s textom
Ďalšie informácie | |
Počet strán | 36 + 36 + 32 + 56 |
Formát | 4 x A4 |
Odborný garant: PaedDr. Mária Tekelová
Autorky:
doc. PaedDr. Barbora Kováčová, PhD.
Aktuálne pôsobí ako vysokoškolský pedagóg na Pedagogickej fakulte KU v Ružomberku. Ako liečebný pedagóg sa profesijne zameriava na podporu optimálneho vývinu dieťaťa raného a predškolského veku s využitím terapeutických konceptov pomoci. Svoje praktické skúsenosti sprostredkováva odborníkom prostredníctvom interaktívnych prednášok a kreatívnych workshopov.
Mgr. Michaela Hanáková
Ilustrátorky:
Mgr. art. Oľga Došová
Mária Ľubová Beňová
Obsah pracovných zošitov je vypracovaný podľa požiadaviek vzdelávacích programov pre žiakov s vývinovými poruchami učenia.
Žiaci môžu v 1. – 3. zošite vymaľovať obrázky samohlások, dvojhlások a spoluhlások a vystihovať ich, skladať, overovať si správnosť podľa nakresleného a napísaného a pod. Každé písmenko spoznáva žiak v rámci základných aj doplnkových aktivít. Aktivity sú navrhnuté tak, aby malo každé dieťa možnosť byť úspešným a zároveň sa hravou formou naučilo čítať a písať jednotlivé písmenká.
Pracovný zošit č. 4 nadväzuje na zošity č. 1,2, 3 (samohlásky a dvojhlásky, samohlásky 1, 2) je určený na prácu s textom, vzostupne podľa náročnosti (od najjednoduchších) a podľa ročníka. Pracovný zošit je určený všetkým, ktorí si chcú precvičiť a zlepšiť čítanie. Texty sú vytvorené tak, aby boli pre malého čitateľa atraktívne svojím obsahom a podnetné spracovaním. Príbehy sú určené pre žiakov 1. stupňa, konkrétne pre prvákov je to príbeh o Kefke Efke a prvákovi Jonatánovi; pre druhákov o Ufíkovi-cestovateľovi; pre tretiakov o Rozhádaných písmenách a pre štvrtákov o Marhuľových ľudkoch. Každý z malých čitateľov nájde v príbehu zaujímavú postavu, ktorá ho vtiahne do príbehu. Čítaním si tak zlepšuje a precvičuje písmenká v slovách, ktoré sú poukladané do viet a vety tvoria príbeh. Príbeh je dieťaťu predstavovaný rôznymi spôsobmi, raz dieťa doplňuje písmená, inokedy slová alebo príbeh jednoducho nakreslí. A je toho ešte omnoho viac.